facebook_logo

facebook_logo
EN NL

logo_mosterdzaadje
Stichting mosterdzaadje werkt samen met jou en dorpsbewoners aan ontwikkelingsprojecten in Kenia.

about

over ons

Zelfs een kleine inzet van jou kan in Kenia een onderscheid maken.

En als je met ons op reis gaat zie je hoe het beetje aandacht, het geven van de euro of het meedoen aan gezamenlijke projecten het verschil gaat maken. In jouw leven en dat van een ander.

Ons raakt de eenvoud, waarmee je naast onze vrienden in Kenia kan staan. Stichting mosterdzaadje heeft de droom dat iedereen dichter bij elkaar komt. Door elkaar te leren kennen en samen aan een project te werken ontstaan mooie dingen.

Geïnspireerd door Mattheüs 13:31-32 geloven wij dat kleinheid en kwetsbaarheid de kracht heeft om zaken te veranderen. De kleinheid van jouw aanwezigheid in de slums van Kenia, de ene euro die je kan missen of de kwetsbaarheid van een kind op straat kan groeien tot een perspectief voor de hele omgeving.

Wil je meer weten over de stichting dowload onze jaarverslagen:

contribute

meehelpen

Of je nu mee op reis gaat of lekker vanuit thuis betrokken een euro doneert, je maakt met ons en onze Afrikaanse vrienden het verschil.

Een gebed, een kleine donatie of het doorvertellen over mosterdzaadje hoeft niet veel tijd te kosten, maar wij geloven dat de echo daarvan eindeloos kan zijn.

• Kom met ons mee op een onvergetelijke reis
  • Hier mag je doneren. Houd onze facebookpagina in de gaten om te zien hoe jouw donatie doorgroeit tot de verandering
  • Onze bankgegevens:

Stichting mosterdzaadje
    IBAN: NL62 KNAB 0726 6340 34
    BIC: KNABNL2H
    Stichting mosterdzaadje is een algemeen nut beogende instelling.

Als je honderd mensen niet kunt helpen, help er dan eentje.
Moeder Theresa

kenya 2020

kenia 2020

In de zomer van 2020 is het weer zover!

We gaan met een groep vrijwilligers naar Kenia om samen met onze lokale vrienden te bouwen aan zelfredzaamheid.
We werken hierin samen met een stichting van de lokale kerkgemeenschap in Bungoma County, een van de armere regio’s van Kenia.
In het bepalen van onze doelen laten wij ons voornamelijk leiden door wat onze vrienden in Kenia aangeven nodig te hebben om als gemeenschap te groeien in zelfredzaamheid. Daarbij worden wij uiteraard begrensd door onze financiële middelen. We bouwen hoe dan ook elke reis een traditionele woning voor een weduwe. Dit werkt als groep verbindend en wordt door de gemeenschap ook gewaardeerd.
Als je geïnteresseerd bent om mee te doen, we zijn altijd op zoek naar mensen die met ons meegaan!

Doelen 2020:

• Het bouwen van een huisje voor een weduwe en haar kinderen
  • Het kopen van koeien*
  • Het (laten) bouwen van een ‘greenhouse’ (kas)**
  • Organiseren van een cursus t.b.v. lokale hulpverleners, oudsten en pastoraal werkers***
  • Evt. het kopen van een stukje land voor de kerkgemeenschap, t.b.v. de kas en koeien
*) Koeien vormen een stabiele bron van inkomsten vanwege de melk
**) Een greenhouse biedt de mogelijkheid om groenten te verbouwen die relatief veel opbrengen op de markt. Als blijkt dat het budget ontoereikend is voor het bouwen van een greenhouse, dan zal (in overleg met onze contactpersonen ter plaatse) besloten worden extra land en koeien te kopen.
***) Dit betreft de cursus ‘motiverende gespreksvoering’, deze wordt verzorgd door enkele psychologen uit het bestuur van de stichting

Onze contactgegevens.

Stichting mosterdzaadje
Paul Krugerstraat 55